Pokaż listę

Konferencja IoN '2017 - krótkie podsumowanie

Inaczej o Nieruchomościach, to wydarzenie, które wzbudzało wiele kontrowersji w branży. Wielu z nas, zarówno właścicieli biur nieruchomości, jak i samych pośredników zastanawiało się czy zakupić bilet, przyjechać do Warszawy i spędzić cały dzień na naukę, robieniu notatek oraz rozmowy branżowe. Choć ja daleko nie miałam, bo wystarczyło mi 30 minut drogi Wisłostradą, to nawet jadąc z Karkowa (czy jak mój szwagier z Trójmiasta 😊) podsumowanie napisałabym tak samo. Było warto.

Czy wszystko mi się podobało? Oczywiście, że nie. Nie jest możliwe usatysfakcjonowanie 200 osób z sali jednocześnie. Ja natomiast nie przyjeżdżam na takie wydarzenia, aby spędzić miło czas, w pięknym budynku, wypić pyszną kawę oraz zjeść lunch. To oczywiście było zapewnione😊, ale dla mnie to przede wszystkim kompetentni wykładowcy oraz inni uczestnicy, którzy z przyjemnością dzielą się swoim tajnikami zawodu pośrednika, przekazują wskazówki. Kim byli wykładowcy oraz uczestnicy? Sami praktycy z branży. Tylko w takim przypadku możesz wyjść z sali, z pełnym zeszytem notatek, a oczywiście tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz wiedzę i wdrożysz nowe rozwiązania.

Wykłady oraz rozmowy w kuluarach trwały cały dzień, więc to podsumowanie to tylko kilka myśli, które wyjątkowo zapadły mi w pamięć.

Przekonywać o ciągłej zmianie nikogo nie muszę, nas na konferencji również nie przekonywano. Jednak wielokrotnie każdy z wykładowców podkreślał, jak ważne jest to w branży pośrednictwa nieruchomości. Klienci wymagają coraz więcej, rzeczywistość się zmienia, technologia się rozwija. Podkreślano również jak demografia drastycznie wpływa na popyt na nieruchomości. Co my z tym możemy zrobić? Przede wszystkim musimy się dostosować, ale również analizować, wyciągać wnioski z działań oraz planować kolejne lata.

/media/ion2017_photo3.jpg


Konferencja dla mnie od ciekawszego wstępu rozpocząć się nie mogła. Dlaczego? Ponieważ Kamil Kosior założyciel Lloyd Properties) wspominał o budowaniu najważniejszych przewag konkurencyjnych biura nieruchomości. Czy my konkurujemy ładnymi zdjęciami mieszkań? Genialnym video domu oraz cudownym opisem? Zupełnie nie. To co odgrywa kluczową rolę już teraz, to tzw. Customer Experience – czyli jakość obsługi klienta. Jak mówi Łukasz Kruszewski (najbardziej ceniony marketingowiec w branży nieruchomości), obsługa klienta to marketing XXI wieku. Procesy, przemyślane działanie, słuchanie klienta (ze zrozumieniem 😊), odpowiednia interakcja, obsługa posprzedażowa – to tylko kilka z kluczowych elementów w naszym biznesie. Druga przewaga konkurencyjna to organizacja, która przyciąga najlepszych ludzi zespołu. Oznacza to, że firma (pracodawca) tak powinna dbać o swój wizerunek oraz komunikację, aby zachęcać do siebie nie tylko klientów, ale najlepsze osoby z branży, najlepszych agentów.

Ps. To są moje ulubione elementy prowadzenia biznesu 😊 i dlatego tak pozytywnie rozpoczęłam tą konferencję. Uważam, że właśnie dzięki najlepszym ludziom, których mam w zespole oraz ciągłej pracy nad jakością obsługi klienta En Casa tak dobrze się rozwija <3.

Na kolejnym wykładzie Krzysztof Rzepkowski przypominał nam, jak „mikro-różnice” w działaniu dają „makro-efekty”. Czy to jest coś nowego i odkrywczego? Nie. Jednak każdy z nas (niezależnie od osiąganych dochodów) powinien sobie przypominać te podstawowe zasady pracy.

Łukasz Kruszewski, wytłumaczył nam w jakim świecie funkcjonujemy i jak się do tego (nieświadomie) adoptujemy (ps. przerażające to jest w jak szybkim świecie żyjemy!). A jaką miał dla nas radę? Uprość swoje działania, skoncentruj się na najważniejszym elementach biznesu, świadomie buduj swoją markę oraz mocno otwórz się na technologię i na automatyzację procesów. Do tego Michał Sadowski z Brand24 dodał, jak ważne jest świadomie wchodzenie w interakcję ze swoimi klientami (również potencjalnymi). A możliwe jest to właśnie dzięki technologii.

Główny gość Ryan Hodge z Kanady poza tajnikami pracy pośrednika w XXI wieku, przekazał nam ważną naukę. Bądź zawsze pozytywny, nieważne czy rozmawiasz bezpośrednio z klientem, czy wypowiadasz się na forum na FB. Tylko osoby z optymistycznym nastawieniem oraz przekazem zachęcają do współpracy.

/media/ion2017_photo_yc7amxY.jpg


Jaki wniosek można wyciągnąć z tego (oraz podobnych wydarzeń) w branży nieruchomości? Jest wyróżniająca się elita rynku. Są to ludzie, którzy nie tylko stale się uczą, podnoszą kwalifikację, aby skutecznie obsługiwać klientów. Są to przede wszystkim osoby, które na takich wydarzeniach dzielą się swoją wiedzą, zdobywają nową od innych oraz dyskutują, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie naszych wyzwań. Ale czy dotyczy to tylko mówców, którzy stoją na scenie? Nie. Elita tego zawodu, współpracuje ze sobą, dzieli się wiedzą oraz doświadczaniem w kuluarach. Chcemy, aby w całej Polsce klienci postrzegali nas za profesjonalistów, którzy siebie nawzajem szanują i działają na najwyższych standardach. Za to cenię takie inicjatywy jak m.in. IoN ‘2017 oraz Warszawskie Stowarzyszenie Pośredników Nieruchomości.

To pomaga wybranej grupie z branży podnosić efektywność, jakość obsługi klienta na rynku nieruchomości, a efektem tego będzie, że zostaną tylko najlepsi.

Pokaż listę
Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku!
Przed skorzystaniem z serwisu, który dla Ciebie przygotowaliśmy, czujemy się w obowiązku aby poinformować cię o kilku kwestiach technicznych.
W celu zapewnienia najlepszego doświadczenia z korzystania z serwisu możemy dostosowywać treści oraz wyświetlać reklamy na podstawie twoich poprzednich aktywności.
Ma to na celu ułatwienie Tobie szybszego dotarcia do poszukiwanych informacji oraz interesujących Ciebie ofert. Tego typu profilowanie nie ma wpływu na ofertę, jaką widzisz/otrzymujesz na stronie, służy jedynie prezentowaniu w pierwszej kolejności treści, które mogą być dla Ciebie bardziej interesujące.
W związku z tym prosimy o wyrażenie zgody na stosowanie narzędzi do profilowania celem dostarczania optymalnych treści dla Twoich poszukiwań.
Na co wyrażasz zgodę?
Klikając „ZGADZAM SIĘ” wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych, w tym w celu profilowania (automatycznego, anonimowego dopasowania treści strony i reklam na podstawie Twoich poprzednich aktywności) przez En Casa Małgorzata Podbielska, ul. Jedwabna 3, 06-102, Milanówek NIP 8381745941. Zgoda dotyczy Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług w Internecie. Możesz nie wyrazić zgody niemniej wiąże się to z brakiem możliwości korzystania z naszych usług. Możesz również uniemożliwić łącznie twojego urządzenia ze zgromadzonymi danymi poprzez usunięcie plików cookie z Twojej przeglądarki. Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych oraz Twoich uprawnień z tym związanych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Informacje o administratorze Twoich danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest En Casa Małgorzata Podbielska, ul. Jedwabna 3, 06-102, Milanówek NIP 8381745941.

Jakie dane będą przetwarzane
Będziemy przetwarzać następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje zgodnie z informacją dotyczącą działań realizowanych przez naszych partnerów technologicznych – lista partnerów technologicznych znajduje się na stronie polityki prywatności.

Cele przetwarzania danych osobowych
Twoje dane zgromadzone w trakcie korzystania ze strony internetowej będą używane w celu marketingowym w tym w celu profilowania w szczególności:
  • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w Internecie,
  • w celach badań analitycznych w celach marketingowych,
  • w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach,
  • w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług,
  • w celach marketingowych naszych partnerów, polegających na dopasowaniu treści i reklam w Internecie,
  • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, w celach badań analitycznych w celach marketingowych,

Jeśli wyrazisz na to zgodę będziemy przetwarzać Twoje dane, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach. Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

Twoje prawa
Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć usuwając pliki cookie zapisane w Twojej przeglądarce.
Zgodnie z prawem przysługuje Ci prawo do:
  • dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania.

Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz na stronie Polityki Prywatności.
Nie teraz
Zgadzam się