Wywiad dla magazynu branży nieruchomości Estate
Marka usług premium – tytuł wywiadu dla magazyny ESTATE
Jak dwie strony tej samej monety. Od 8 lat z sukcesami tworzą wspólnie markę prestiżowego biura nieruchomości w Warszawie. O najwyższej jakości obsługi klienta segmentu premium rozmawiam z Małgorzatą i Krystianem Podbielskimi z En Casa Premium Real Estate.
Krótki wywiad dla magazynu Estate przeprowadzony przez Dominikę Mikulską z Małgorzatą i Krystianem Podbielskim. Tekst o zasadach działalności biura nieruchomości, o pracy z zespołem oraz o usługach w segmencie premium, czyli o tym jak współpracować z klientem na najwyższym poziomie.
Rozmowa o tworzeniu marki w biurze nieruchomości
DM: „Łączymy nieprzeciętne nieruchomości z wyjątkowymi ludźmi” – motto z Waszej strony przykuło moją uwagę. Na czym zbudowaliście Wasz wyróżnik?
MP: Ludzie zawsze byli i są dla nas najważniejsi. Mam tutaj na myśli zarówno klientów, jak i zespół ludzi, który tworzymy. Bez nawiązywania wartościowych relacji nie bylibyśmy w tym miejscu. Dzięki atrakcyjnym nieruchomościom, które posiadamy w ofercie, oraz wyjątkowym i wymagającym klientom, których obsługujemy, znaleźliśmy swoją niszę na rynku.
KP: Z różnych względów od początku naszej działalności całą uwagę skupiliśmy na sektorze nieruchomości premium. Przede wszystkim kierowaliśmy się fascynacją rynkiem dóbr luksusowych. Nie mniej ważna była, wspomniana już przez Gosię, możliwość poznania ludzi, których potrzeby wykraczają poza standard. Mam tu na myśli zarówno właścicieli nieruchomości, jak i klientów zainteresowanym zakupem lub wynajmem. Pracownik korporacji, freelancer czy przedsiębiorca – każda z tych osób jest odmienna i na swój sposób wyjątkowa. Niezmiernie ważna jest dla nas możliwość poznania każdego z osobna.
…
DM: „Każdy ma taką reputację, na jaką ciężko pracuje”, powiedziała w wywiadzie w poprzednim numerze Joanna Malinowska – Parzydło, która gościła na naszych łamach. Czy praca nad marką biura nieruchomości to ciężka praca?
MP: Jeśli masz dobry i zaufany zespół, to jest czysta przyjemność. Najważniejsze, aby od początku zdefiniować, jak chce się być postrzeganym. Co chcemy, aby inni o nas mówili. Jeśli to ustalimy i będziemy posługiwać się wspólnym językiem, to ciężka praca zamieni się w satysfakcję czerpaną z każdego nowego wyzwania. Wizerunek biura i jego marki jest dla mnie równoznaczny z budowaniem zaufania. I tu widzę ogromną rolę samego pośrednika nieruchomości we współpracy z klientem. Marka to dla niektórych tylko ogólna opinia. W bezpośredniej współpracy z klientem najważniejszy jest agent oraz to, w jaki sposób postrzega go klient. Jeśli jest dobry, to marka mocno go wspomaga. Jeśli sam nie budzi zaufania, to marka niewiele pomoże.
KP: Nad postrzeganiem marki En Casa pracuje dział marketingu, którym kieruje Gosia. Jednak nie mogę pominąć faktu, że w naszej pracy bardzo ważna jest rola całego zespołu. To my każdego dnia spotykamy się z klientami, budujemy bezpośrednie relacje, potwierdzamy lub zaprzeczamy wizji marki.
Jako zespół mamy wspólne wyobrażenia tego, jak chcemy być odbierani przez klientów. Ta wizja jest spójna z naszymi wartościami i dzięki temu jesteśmy autentyczni w tym, co robimy. Na pewno też jest łatwiej pracować w firmie, której
…
DM: Jak zdefiniowaliście zakres obsługi premium? Jakie są jej filary?
MP: Nie wiem, czy nazwałabym to usługą premium czy po prostu usługą wysokiej jakości z troską o klienta. Naszą ofertę oraz podejmowane działania dopasowujemy do sytuacji oraz wymagań poszczególnych klientów. Działamy dyskretnie, szybko i kreatywnie. Zawsze dbamy o ich interes, w końcu niejednokrotnie powierzają nam miliony złotych. Najważniejszym filarem jest dla nas pełne zaufanie – klienta do nas i odwrotnie. Tylko dzięki temu możemy poznać prawdziwe intencje klienta oraz jego wymagania wobec nas.
KP: Drugim filarem jest realizowanie powierzonych nam zadań tak samo dobrze, niezależnie od wysokości prowizji i zlecenia, którym zajmujemy się w konkretnym momencie. Za każdym razem staramy się dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Wartości, jakie przyświecają naszej organizacji oraz wykonywanej pracy, to: szacunek, zaufanie, lojalność.
…
DM: W jaki sposób przygotowujecie członków zespołu, by unieśli odpowiedzialność, jaka wiąże się z wizją Waszej marki?
MP: Nie musimy ich do tego przygotowywać. Sami doskonale rozumieją przekaz, który wiąże się z naszą marką, utożsamiają się z nią. Każda z osób już od początku doskonale wie, czym i w jaki sposób się zajmujemy. To jest wręcz główny powód, dla którego chce z nami pracować.
KP: Zespół En Casa tę wizję współtworzy. Za to ich bardzo doceniamy.
Więcej pytań i odpowiedzi z tego artykułu przeczytasz na blogu Magzynu ESTATE, a jeśli chcesz poznać cały magazyn to zachęcamy do pobrania za darmo i poznania lepiej branży nieruchomości.
Życzymy miłej lektury.