CASE STUDY: Jak połączenie sił z działem marketingu pozwala osiągać nieprzeciętne wyniki

Sprzedaż nieruchomości premium to nasza codzienność. Znamy potrzeby klientów i łączymy kompetencje różnych działów, żeby osiągnąć nasz cel. Ta konkretna transakcja wymagała od całego zespołu szczególnego skupienia na detalach. Decyzja o sprzedaży rodzinnej willi w Konstancinie-Jeziornie niosła za sobą wiele emocji i sprawiała, że w szczególny sposób chcieliśmy wesprzeć klienta. 

Case study ze sprzedaży luksusowej nieruchomości oczami agenta – Michała Szczepkowskiego. 

Autor: Michał Szczepkowski
Zdjęcia: Michał Młynarczyk

En Casa – specjaliści od gry zespołowej

Południowa część Warszawy oraz Konstancin -Jeziorna to lokalizacje, które są mi dobrze znane. Wielokrotnie pośredniczyłem w sprzedaży i wynajmie domów w tej części miasta, ale wiem, że w pracy agenta nie można popaść w rutynę. Kluczem do udanej transakcji jest słuchanie klientów i współpraca całego zespołu. 

Gdy tylko dowiedziałem się, że mam do czynienia z rodzinną posiadłością, wiedziałem, że najlepszą i najbardziej skuteczną strategią będzie ustalenie współpracy na zasadach wyłączności (w ramach Pakietu Concierge). W ten sposób klient otrzymuje maksimum zaangażowania, a agent przestrzeń do działania. Warto jednak pamiętać, że w tym scenariuszu nie chodzi tylko o doświadczenie i ekspercką wiedzę. Nieocenionym elementem jest wsparcie zespołu marketingowego, który potrafi zbudować wokół sprzedaży całą historię. Tak było i tym razem. 

Michał Szczepkowski, agent nieruchomości En Casa
Michał Szczepkowski, Real Estate Broker

Wspólnie z działem marketingu bardzo precyzyjnie zaplanowaliśmy każdy krok. Przygotowaliśmy ofertę, która oddawała wyjątkowy charakter nieruchomości i zadbaliśmy o detale. Co kryje się pod tym hasłem? Między innymi profesjonalna sesja zdjęciowa, wsparcie copywritera, który redaguje ofertę językiem korzyści oraz przygotowanie materiałów video. Odpowiednio przygotowane kadry umożliwiają nie tylko zaprezentowanie nieruchomości, ale również pokazują styl życia, który za nią stoi. Praca nad ofertą po raz kolejny uświadomiła mi, że nasz dział marketingu to specjaliści z najwyższej półki. Ich kreatywność i doświadczenie to gwarancja sukcesu oraz niezwykłe wsparcie dla agenta. 

Wdrożenie planu w życie

Gotowa oferta i przygotowanie materiałów promocyjnych to dopiero początek przygody. Kolejny krok to moment prezentacji zarówno bezpośrednim klientom En Casa, jak i najbardziej prestiżowym warszawskim biurom nieruchomości. Bliska współpraca z agentami działającymi w innych agencjach, pozwala nam precyzyjnie docierać do klientów, którzy są gotowi na nieruchomości z najwyższej półki. Nie traktujemy ich jak konkurencji – dążymy do tego samego celu – udanych transakcji. 

Na tym etapie łączymy różne działania, które pozwalają podnieść prestiż nieruchomości. Przy pomocy zespołu zorganizowaliśmy elegancki dzień otwarty, na który zaprosiliśmy potencjalnych klientów i agentów nieruchomości. To za każdym razem idealna okazja, żeby w pełni poczuć atmosferę i klimat danej posiadłości. Choć tworzymy nasze materiały z najwyższą starannością, to właśnie takie dni pozwalają zapoznać się z miejscem z każdej strony. Wiem z doświadczenia, że to właśnie w takich okolicznościach klienci decydują się na zakup. My dbając o detale – catering, szampana i odpowiedni klimat – pozwalamy im dostrzec, że to miejsce właśnie dla nich. 

Skuteczna transakcja to nie wszystko

Oficjalna sprzedaż, publikacja oferty oraz promocja to ostatni, tak samo ważny, etap działań. W tym konkretnym przypadku zainteresowanie klientów wzbudzały materiały video, które prezentowały nieruchomość w pełnej okazałości. 

Mogłoby się wydawać, że głównym celem, jaki stoi przed agentem jest sprzedaż. To ważna część procesu, ale to co wyróżnia En Casa i cały nasz zespół, to skupienie na potrzebach klientów na każdym etapie procesu. Dzięki takiemu podejściu wiemy, że cechuje nas nie tylko skuteczność, ale także najwyższy poziom obsługi klienta. Tak samo było w tym przypadku. Wspieraliśmy naszego klienta w obszarze negocjacji, przygotowywania dokumentów oraz kwestii formalnych podczas spotkania z notariuszem. Asystowanie w procesie oraz świadomość, że agent to zaufany partner sprawia, że nasi klienci regularnie do nas wracają. Nasza dyspozycyjność nie kończy się w dniu podpisania umowy – jesteśmy dostępni dla klientów na długo po zakończeniu sprzedaży. 

Case Study – podsumowanie

Podsumowując tę transakcję wiem, że za takimi osiągnięciami stoi ciężka praca całego zespołu. Połączenie najwyższej jakości obsługi, którą oferuje agent wraz z zaangażowaniem i kreatywnością zespołu marketingowego to przepis na sukces. W tym przypadku została doceniona wiedza ekspercka przy negocjacjach oraz przygotowaniu dokumentacji do sprzedaży. Gdy dołożyliśmy do tego perfekcyjnie przygotowany dzień otwarty i wysokiej jakości materiały video, poczułem, że znów osiągamy efekt synergii. To dzięki niemu udaje nam się w En Casa osiągać nieprzeciętne wyniki i budować zaufanie klientów. 

Więcej o nieruchomościach przeczytasz w premierowym wydaniu magazynu ENTRADA – dostępny do pobrania na na naszej stronie w zakładce Magazyn ENTRADA

Magazyn Entrada, premiera, nieruchomości i design

FORMULARZ

Umów się z nami na spotkanie
i odkryj nowy komfort obsługi