Zasada 3 razy P: Partnerstwo, Profesjonalizm i Pasja!
O jednej z najważniejszych liter w biznesie i procesie sprzedaży nieruchomości rozmawiamy z Agnieszką Molewską, właścicielką firmy HR Concept oraz klientką biura En Casa.
Słoneczny dzień, środek pracowitego tygodnia. Do naszego biura wchodzi Agnieszka Molewska, przedsiębiorczyni i właścicielka jednej z nieruchomości na Mokotowie. Mieszkanie w nowoczesnym apartamentowcu do oferty na sprzedaż przyjmie Michał Szczepkowski, ekspert En Casa. Później agent będzie służyć Agnieszce wsparciem również podczas poszukiwań mieszkania do wynajęcia.
Małgorzata Podbielska: Z mojej perspektywy pierwsze minuty spotkania stanowią o podjęciu ewentualnej współpracy. W przypadku naszej rozmowy od początku miałam poczucie wzajemnego zrozumienia, otwartości i szczerości. Jakie były Twoje odczucia?
Agnieszka Molewska: Dokładnie takie same, dlatego doszło do nawiązania współpracy! Jako właścicielka HR Concept, butikowej agencji rekrutacyjnej w Warszawie, stawiam przede wszystkim na budowanie partnerskich relacji biznesowych, doradztwo na każdym etapie procesu oraz budowanie zaufania na lata. Pracujemy z ludźmi i dla ludzi — tak samo działa En Casa, co bardzo cenię. Każdy projekt rekrutacyjny traktujemy indywidualnie, bo nie ma dwóch takich samych firm. En Casa prezentuje tożsame podejście w zakresie nieruchomości. Od pierwszego kontaktu z Wami czułam, że mam zaufanego partnera, który mnie słucha, rozumie moje oczekiwania i proponuje najlepsze dla mnie rozwiązania. Doświadczenie potwierdziło przeczucia.
MP: Zaufanie, zrozumienie, poczucie komfortu i bezpieczeństwa w relacji, która dopiero się rozpoczyna. Co jest potrzebne, by właściwie ją budować i zapewnić trwałość?
AM: Na przykładzie naszego współdziałania mogę powiedzieć, że na pewno istotną rolę odgrywa bezpośredni kontakt, uczciwość i odwaga w komunikacji. Ta transparentność jest dla mnie niezmiernie ważna także w odniesieniu do własnego biznesu. W HR Concept bardzo blisko współpracujemy z klientami, na bieżąco informując go o postępach w realizacji projektu, otwarcie mówimy o rzeczach trudnych, o pojawiających się szansach, jak i zagrożeniach. Jednocześnie w obliczu wyzwań szukamy i proponujemy konkretne rozwiązania, ale ostateczna decyzja należy do klienta. Rzetelna informacja jest niezbędna, by podjął świadomą decyzję.
Istotna jest też dostępność specjalisty. Sprzedaż domu jest bardzo stresującym i wymagającym momentem w życiu. Poczucie, że procesem kompleksowo opiekuje się ekspert, z którym można porozmawiać wprost i który informuje mnie o swoich działaniach, to ogromny komfort i wygoda. Dodatkowo dopiero po sfinalizowaniu transakcji dowiedziałam się o licznych wyzwaniach, które wystąpiły w trakcie procesu — moje zaangażowanie w te sprawy było minimalne. Jestem za to wdzięczna, zaoszczędziło mi to sporo nerwów.
MP: Wspomniałaś o tym, że istotne jest kompleksowe wsparcie agenta w procesie sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. Możesz to realnie ocenić, bo niedawno sfinalizowaliśmy wspólnie tego typu transakcje. Dlaczego to holistyczne podejście jest tak istotne? Co dzięki niemu zyskuje klient?
AM: Faktycznie, kompleksowość usługi jest dla mnie kluczowa. Nie szukam usługodawcy, tylko profesjonalnego partnera. Wówczas mogę spokojnie oddać w jego ręce całe przedsięwzięcie, a sama zająć się innymi zadaniami. Agent przeprowadził nas przez cały proces sprzedaży i sprawił, że czułam się bezpiecznie. Krok po kroku, zadbał o każdy dokument, podpis, termin – gdy mi coś umknęło to dyskretnie i z uśmiechem przypominał o zobowiązaniach. Wszystkie czynności, które były po naszej stronie, a można było je delegować na podstawie upoważnienia, z własnej inicjatywy przejął na siebie. To było bardzo wygodne, cenię takie podejście w biznesie i tak też podchodzę do naszych usług w HR Concept. Gdy firma zleca nam rekrutację, przejmujemy na siebie cały proces, by jej zarząd lub manager, mieli przestrzeń na inne działania.
MP: Mamy partnerstwo, profesjonalizm… Czy jeszcze jakieś „P” przychodzi Ci na myśl, w odniesieniu do istotnych kwestii w budowaniu trwałych i satysfakcjonujących relacji biznesowych?
AM: Pewnie! Pasja. Zawsze szukam jej u osób, które zapraszam do swojego zespołu. Ma niesamowitą moc — wzmacnia zaangażowanie, motywuje do ciągłego doskonalenia się, szukania nowych rozwiązań, zdobywania wiedzy, ale też wytrwałości w działaniu, gdy pojawiają się trudności. Sprawia, że lubimy to, co robimy. A klienci to czują — zarówno ci, z którymi współpracuję w ramach HR Concept, jak i wchodząc w rolę zleceniodawcy w En Casa. Ekspertów, z którymi współpracowałam, cechowała rozległa wiedza, znajomość rynku, jak również ponadprzeciętne zaangażowanie. Przyjemnie wiedzieć, że ktoś pracuje rzetelnie, dzięki czemu nasza sprawa ma właściwy priorytet.
MP: Co to oznacza w praktyce, na przykładzie naszej współpracy? Jak krok po kroku przebiegał proces sprzedaży i wynajmu nieruchomości?
AM: Wszystko odbywało się bez zbędnej zwłoki. Podczas spotkania omówione zostały warunki współpracy oraz ustalona wstępna strategia cenowa i sprzedaży. Przed przygotowaniem oferty ekspert En Casa zadbał o Home Staging, później odbyła się profesjonalna sesja zdjęciowa. Nasza nieruchomość nie trafiła na portale z ogłoszeniami, agent En Casa proponował ją jedynie zaufanym kontaktom. Jeden z nich szybko podjął decyzję o zakupie. Nasz agent zajął się też kompleksowym zebraniem niezbędnych dokumentów. Następnie pośrednik zaproponował nam mieszkanie na wynajem, które przerosło oczekiwania. Z sukcesem negocjował wysokość czynszu najmu. Dzięki niemu osiedliśmy już w wymarzonym domu z pięknym ogrodem.
MP: Mówią, że ludzie lubią ludzi do siebie podobnych. Gdyby odnieść to do biznesu, w czym En Casa przypomina HR Concept?
AM: Skuteczność, partnerstwo i koncentracja na potrzebach klienta budują zaufanie i to są wartości, które nas łączą. Efekty i jakość naszej pracy wpływają na satysfakcję naszych klientów. Doświadczenie i znajomość rynku, szeroka sieć kontaktów, odpowiednio wybrana metodologia i narzędzia powodują, że my z sukcesem pozyskujemy talenty z rynku, a Wy perły w postaci wyjątkowych nieruchomości i kupujących. Branże, w których działamy, są bardzo konkurencyjne. Wam — i mam nadzieję, że także nam, udaje się wyróżnić. W tej kwestii również swój do swego ciągnie!