Konferencja IoN ‘2017 – Inaczej o Nieruchomościach
Inaczej o Nieruchomościach, to wydarzenie, które wzbudzało wiele kontrowersji w branży. Wielu z nas, zarówno właścicieli biur nieruchomości, jak i samych pośredników zastanawiało się czy zakupić bilet, przyjechać do Warszawy i spędzić cały dzień na naukę, robieniu notatek oraz rozmowy branżowe. Choć ja daleko nie miałam, bo wystarczyło mi 30 minut drogi Wisłostradą, to nawet jadąc z Krakowa podsumowanie napisałabym tak samo. Było warto.
Nowoczesna konferencja dla branży nieruchomości – krótkie podsumowanie
Czy wszystko mi się podobało? Oczywiście, że nie. Nie jest możliwe usatysfakcjonowanie 200 osób z sali jednocześnie. Ja natomiast nie przyjeżdżam na takie wydarzenia, aby spędzić miło czas, w pięknym budynku, wypić pyszną kawę oraz zjeść lunch. To oczywiście było zapewnione, ale dla mnie to przede wszystkim kompetentni wykładowcy oraz inni uczestnicy, którzy z przyjemnością dzielą się swoim tajnikami zawodu pośrednika, przekazują wskazówki. Kim byli wykładowcy oraz uczestnicy? Sami praktycy z branży. Tylko w takim przypadku możesz wyjść z sali, z pełnym zeszytem notatek, a oczywiście tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz wiedzę i wdrożysz nowe rozwiązania. Wykłady oraz rozmowy w kuluarach trwały cały dzień, więc to podsumowanie to tylko kilka myśli, które wyjątkowo zapadły mi w pamięć.
Branża nieruchomości – ciągła zmiana, to jedyna pewność
Przekonywać o ciągłej zmianie nikogo nie muszę, nas na konferencji również nie przekonywano. Jednak wielokrotnie każdy z wykładowców podkreślał, jak ważne jest to w branży pośrednictwa nieruchomości. Klienci wymagają coraz więcej, rzeczywistość się zmienia, technologia się rozwija. Podkreślano również jak demografia drastycznie wpływa na popyt na nieruchomości. Co my z tym możemy zrobić? Przede wszystkim musimy się dostosować, ale również analizować, wyciągać wnioski z działań oraz planować kolejne lata.
Customer Experience – nowa jakość obsługi klienta
Konferencja dla mnie od ciekawszego wstępu rozpocząć się nie mogła. Dlaczego? Ponieważ Kamil Kosior założyciel Lloyd Properties) wspominał o budowaniu najważniejszych przewag konkurencyjnych biura nieruchomości. Czy my konkurujemy ładnymi zdjęciami mieszkań? Genialnym video domu oraz cudownym opisem? Zupełnie nie. To co odgrywa kluczową rolę już teraz, to tzw. Customer Experience – czyli jakość obsługi klienta. Jak mówi Łukasz Kruszewski (najbardziej ceniony marketingowiec w branży nieruchomości), obsługa klienta to marketing XXI wieku. Procesy, przemyślane działanie, słuchanie klienta (ze zrozumieniem), odpowiednia interakcja, obsługa posprzedażowa – to tylko kilka z kluczowych elementów w naszym biznesie. Druga przewaga konkurencyjna to organizacja, która przyciąga najlepszych ludzi zespołu. Oznacza to, że firma (pracodawca) tak powinna dbać o swój wizerunek oraz komunikację, aby zachęcać do siebie nie tylko klientów, ale najlepsze osoby z branży, najlepszych agentów.
To są moje ulubione elementy prowadzenia biznesu i dlatego tak pozytywnie rozpoczęłam tą konferencję. Uważam, że właśnie dzięki najlepszym ludziom, których mam w zespole oraz ciągłej pracy nad jakością obsługi klienta En Casa tak dobrze się rozwija.
Mikro-różnice dają Makro-efekty
Na kolejnym wykładzie Krzysztof Rzepkowski przypominał nam, jak „mikro-różnice” w działaniu dają „makro-efekty”. Czy to jest coś nowego i odkrywczego? Nie. Jednak każdy z nas (niezależnie od osiąganych dochodów) powinien sobie przypominać te podstawowe zasady pracy.
Łukasz Kruszewski, wytłumaczył nam w jakim świecie funkcjonujemy i jak się do tego (nieświadomie) adoptujemy (ps. przerażające to jest w jak szybkim świecie żyjemy!). A jaką miał dla nas radę? Uprość swoje działania, skoncentruj się na najważniejszym elementach biznesu, świadomie buduj swoją markę oraz mocno otwórz się na technologię i na automatyzację procesów. Do tego Michał Sadowski z Brand24 dodał, jak ważne jest świadomie wchodzenie w interakcję ze swoimi klientami (również potencjalnymi). A możliwe jest to właśnie dzięki technologii.
Główny gość Ryan Hodge z Kanady poza tajnikami pracy pośrednika w XXI wieku, przekazał nam ważną naukę. Bądź zawsze pozytywny, nieważne czy rozmawiasz bezpośrednio z klientem, czy wypowiadasz się na forum na FB. Tylko osoby z optymistycznym nastawieniem oraz przekazem zachęcają do współpracy.
Jaki wniosek można wyciągnąć z tego (oraz podobnych wydarzeń) w branży nieruchomości? Jest wyróżniająca się elita rynku. Są to ludzie, którzy nie tylko stale się uczą, podnoszą kwalifikację, aby skutecznie obsługiwać klientów. Są to przede wszystkim osoby, które na takich wydarzeniach dzielą się swoją wiedzą, zdobywają nową od innych oraz dyskutują, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie naszych wyzwań. Ale czy dotyczy to tylko mówców, którzy stoją na scenie? Nie. Elita tego zawodu, współpracuje ze sobą, dzieli się wiedzą oraz doświadczaniem w kuluarach. Chcemy, aby w całej Polsce klienci postrzegali nas za profesjonalistów, którzy siebie nawzajem szanują i działają na najwyższych standardach. Za to cenię takie inicjatywy jak m.in. IoN ‘2017 oraz Warszawskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami.
To pomaga wybranej grupie z branży podnosić efektywność, jakość obsługi klienta na rynku nieruchomości, a efektem tego będzie, że zostaną tylko najlepsi.