Nieruchomość to emocje – wywiad z Małgorzatą Podbielską dla portalu otodom
Otodom, portal nieruchomości, przyznał trzem firmom statuetki Lider Nieruchomości. Ich wręczenie miało miejsce podczas Trzeciego Spotkania Liderów Nieruchomości w Serocku. Biuro En Casa otrzymało wyróżnienie „za profesjonalne zdjęcia przykuwające uwagę, szczegółowe opisy i dbałość o detale w prezentowanych ofertach”. O sposobie działania firmy Jarosław Krawczyk rozmawia z Małgorzatą Podbielską.
Poniżej znajduje się kilka pytań i odpowiedzi. Jeśli chcesz przeczytać pełny wywiad to zapraszamy na blog.otodom.pl LINK
Jarosław Krawczyk: Od początku działalności skupiacie się na nieruchomościach klasy premium. Dlaczego?
Małgorzata Podbielska: Nie był to przypadek. Zawsze fascynował nas rynek dóbr luksusowych. To zupełnie inna ekonomia. To rynek, który rządzi się innymi prawami. To również piękne wnętrza, fascynujące domy z bogatą historią. Nie mniej ważne jest dla nas poznanie ludzi, których potrzeby wykraczają poza standard. Lubimy klientów bardzo wymagających, bo Ci na koniec zlecenia są najbardziej wdzięczni za nasze profesjonalne podejście. Pracownik korporacji, freelancer czy przedsiębiorca – każda z tych osób jest odmienna i na swój sposób wyjątkowa. Niezmiernie istotna jest dla nas możliwość poznania każdego z osobna. Zazwyczaj są to intersujący ludzie z ciekawymi historiami, a my możemy się wiele od nich nauczyć.
….
JK: Dużą wagę przywiązujecie do prywatności Waszych klientów. Jak pogodzić dyskrecję ze skuteczną promocją nieruchomości na rynku?
MP: Działamy dyskretnie, szanując prywatność naszych klientów. To oczywiście czasem utrudnia nam działania, ale za to pobudza kreatywność. Często zdarza się, że musimy sprzedać nieruchomość, której publicznie nie możemy nigdzie pokazać. Wtedy nasza specjalizacja, baza klientów oraz bliska współpraca z agencjami nieruchomości z segmentu premium, okazuje się niezbędna. Wymieniamy się informacją, co pozwala nam działać szybciej i skuteczniej.
…
JK: Jednym z argumentów za przyznaniem Wam wyróżnienia były profesjonalne zdjęcia. Mówicie o tym, że klienci kupują światło i przestrzeń. Co to oznacza? Jakie są najważniejsze zasady dotyczące zdjęć nieruchomości?
MP: Nieruchomość to emocje. Zdjęcia budują pierwsze wrażenie oraz często na ich podstawie podejmowana jest decyzja, czy klient zainteresuje się ofertą. Od początku działalności En Casa, nasza wrażliwość dotycząca przygotowania ofert była szczególnie zauważalna. Wizerunek oferty, którą sprzedajemy zawsze był dla nas kluczowy. Niezależnie czy sprzedajemy mieszkanie za milion złotych, czy dom za 4 miliony, oferta ma pokazywać charakter nieruchomości, jej zalety, przestrzeń oraz wspomniane w pytaniu światło.
O szczegółowe zasady robienia zdjęć warto zapytać fotografa 😉
My, jako agenci, wiemy przed sesją jaki charakter ma nieruchomość i staramy się go odtworzyć w naszych fotografiach. Znamy zalety nieruchomości, wiemy co chcemy pokazać potencjalnym kupującym. Nasze zdjęcia staramy się wykonywać zgodnie z tym planem.
JK: W Waszej ofercie oprócz standardowych czynności z zakresu pośrednictwa znajdziemy także inne usługi, np. doradztwo podatkowe. Czy wielu klientów korzysta z takich dodatkowych usług?
MP:Klient wymaga od nas kompleksowej usługi. Nawet jeśli to nie my zajmujemy się doradztwem podatkowym, to mamy partnera, który to dla nich zrobi. Nasz klient płaci nam również za zaoszczędzony czas i brak stresu. Jeśli potrzebna jest pani sprzątająca, ekipa remontowa, czy kredyt hipoteczny, to nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Zdarzało się nam nawet kupować meble dla naszych klientów, którzy wynajęli apartament w Warszawie.
JK: Klienci mogą liczyć na coraz wyższe standardy obsługi na rynku nieruchomości. W jaki sposób, Pani zdaniem, będzie zmieniał się zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami?
MP: Sama bardzo chciałabym znać dobrą odpowiedź na to pytanie. Dla mnie pośrednictwo to z jednej strony rozwój technologii, a z drugiej kluczowe wydaje się być odpowiednie podejście do klienta. Mam tutaj na myśli profesjonalizm świadczonych przez nas usług, działanie na wielu płaszczyznach. Do tego dochodzi szybkość reakcji, każdy chce uzyskać natychmiastową odpowiedź na swoje pytanie. Agent musi o tym pamiętać. Klient i jego potrzeby powinny zawsze być postawione na pierwszym miejscu.
Jarosław Krawczyk
OTODOM