Od pomysłu i koncepcji do projektu i realizacji: doradztwo strategiczne w projekcie deweloperskim
Planując pierwszą lub kolejną inwestycję na rynku pierwotnym, każdy deweloper mierzy się z ogromem wyzwań. Formalności, biurokracja, opóźnione decyzje administracyjne to tylko wierzchołek góry lodowej. Rynek deweloperski to z pewnością branża dla ludzi z twardym charakterem i mocnymi nerwami. Zdobyte doświadczenie oczywiście bardzo pomaga. Ale co w sytuacji, gdy planowane jest wejście na nowy rynek lub w nowy segment rynku? Czy oczekiwania klientów będą podobne, a strategia marketingowa i proces sprzedaży do powtórzenia? Rynek deweloperski jest na tyle magnetyczny, że pojawiają się na nim także inwestorzy, dla których pojęcie „projekt deweloperski” będzie zupełnie nowym i nieznanym gruntem.
Tekst: Krystian Podbielski
Zdjęcia: Marek Korlak
Projekt deweloperski zaczyna się od fundamentów – czyli albo od odpowiedniego gruntu, który czekał na pomysł, albo od pomysłu do którego dopasujemy odpowiednią działkę. Ostatnie lata to znacznie zwiększony popyt na domy, na co od razu zareagowali także – a może przede wszystkim – deweloperzy, którzy zaczęli poszerzać swoją ofertę w tym segmencie. Pojawili się nowi gracze, aczkolwiek doświadczeni już w branży w projektach wielorodzinnych. Ale pojawili się także inwestorzy, dla których to dopiero początek biznesowej aktywności. Jedni mają w posiadaniu grunt, i szukają optymalnego biznesowo pomysłu na jego komercjalizację. Inni są dopiero na etapie podejmowania decyzji, która z analizowanych działek będzie optymalna pod ich założenia. Koncepcyjnie „excel” zawsze musi się zgadzać, ale do zakładanego celu, prowadzi więcej niż jedna droga.
Ekspercka wiedza + doświadczenie = kompleksowe rozwiązania
Jako uczestnicy szeroko pojętego rynku nieruchomości, rozumiemy proces powstawania inwestycji deweloperskiej. Jako zespół ekspertów sprzedażowych, wiemy jakie są oczekiwania klientów, rozumiemy zmiany i trendy, ale przede wszystkim widzimy potencjał konkretnego gruntu w danej lokalizacji i w danym otoczeniu biznesowym. Nie tylko słyszymy zagregowany głos rynku – nasi klienci są dla nas najlepszym źródłem opinii, dzięki którym wiemy, jakie projekty cieszą się uznaniem, a które nie przyciągną uwagi potencjalnych nabywców. A oprócz tego stale monitorujemy rynek i wyciągamy konstruktywne wnioski.
Często inwestor nie zdaje sobie sprawy z ogromu formalności jakie na niego czekają. Po latach doświadczenia na rynku deweloperskim posiadamy w En Casa New Development ugruntowaną wiedzę z zakresu analizy potencjału działki, analizy chłonności z realiami rynku. Weryfikujemy i rekomendujemy najbardziej optymalne treści harmonogramu budowy, standardu wykonania, prospektu informacyjnego, oraz umowy deweloperskiej i umowy rezerwacyjnej. Niezależnie od etapu, na jakim znajduje się projekt deweloperski, zespół En Casa New Development, jest w stanie doradzić optymalne rozwiązania i wdrożyć przygotowaną indywidualnie strategię sprzedaży
– podkreśla Piotr Wilczyński, manager zespołu Wilanów, ekspert En Casa, opiekun m. in. inwestycji New Edge, czy Enklawa Wilanów.
Mamy świadomość, że trafność strategicznych decyzji podjętych dziś, rynek zweryfikuje z dużym opóźnieniem. Ale podstawowymi i kluczowymi pytaniami, na które odpowiedzieć powinien każdy inwestor będą – co i dla kogo budować? Czy maksymalizacja PUMu jest zawsze najlepszą strategią? Czy cena będzie najbardziej istotnym elementem? Znając możliwości i ograniczenia konkretnego terenu inwestycyjnego, oraz oczekiwania grupy docelowej do której skierowana będzie oferta, możemy wspomóc proces powstawania projektu, który będzie odpowiedzią na konkretne potrzeby klientów.
Doradztwo strategicznie dopasowane
Zespół sprzedażowy En Casa Premium Real Estate to specjaliści i eksperci rynku nieruchomości z wieloletnim doświadczeniem. Umiemy pracować na wielu płaszczyznach, na styku designu i architektury. Łączymy naszą wiedzę rynkową z doświadczeniem architektów, w unikatowy sposób. Patrząc na projekt deweloperski przez pryzmat kosztorysu inwestorskiego oraz optymalizacji kosztów, umiemy wskazać elementy istotne dla klientów. Poprzez nasze zaangażowanie na etapie powstawania PZT oraz koncepcji architektonicznej, budujemy równolegle strategię marketingową i historię inwestycji, zanim ona jeszcze powstanie. Wspólnie z architektami szukamy tych elementów, na które klienci zwrócą uwagę, które zapamiętają i których będziemy używać w ramach kampanii marketingowej oraz sprzedażowej.
Wiemy, co dla inwestora oznacza właściwe zaplanowanie strategii cenowej połączonej z dynamiką sprzedaży. Pracując w oparciu o doświadczenie rynkowe i sprzedażowe modelujemy cennik już na etapie koncepcji architektonicznej, przygotowując możliwe warianty dla różnych rodzajów i charakteru zabudowy. Kluczem do sukcesu jest współpraca z architektem oraz inwestorem, co pozwala nam dokładnie dostosować strategię cenową do dynamiki sprzedaży.
W czym możemy pomóc deweloperowi?
En Casa New Development to zespół specjalistów, którzy prowadzą prace w trzech kluczowych obszarach, czyli:
1. Consulting i doradztwo strategiczne oraz projektowe, na które składają się:
- analiza potencjału inwestycyjnego gruntu (wolumen sprzedażowy docelowego produktu); – analiza możliwych wariantów zabudowy (na podstawie dostarczonej analizy chłonności);
- analiza możliwych wariantów Projektu Zagospodarowania Terenu (PZT);
- eksperckie szacowanie wartości oraz zbudowanie cennika w min. 2 wariantach rekomendowanej struktury, wielkości i standardu zabudowy dla budynków lub lokali w Inwestycji;
- analiza i rekomendacje w zakresie docelowego PZT;
- analiza i rekomendacje dotyczące estetyki architektonicznej, ze wskazaniem kluczowych elementów dla Inwestycji uplasowanej w konkretnym standardzie (m.in. wysokość pomieszczeń, rodzaj stolarki okiennej, rozwiązania technologiczne, rozkład funkcjonalny);
2. Consulting marketingowy:
- opracowanie księgi znaków i kolorów, nazwy, logotypu i claimu inwestycji, które razem stworzą unikatowy, spójny i przyciągający wzrok wizerunek;
- zbudowanie strategii marketingowej i sprzedażowej, w oparciu o zakładane kluczowe elementy wyróżniające inwestycje, dzięki czemu środki przeznaczone na marketing, nie będą bezzwrotnym kosztem, a staną się przynoszącą wysoki zysk inwestycją;
- opracowanie wizualizacji budynków oraz terenu osiedla;
- przygotowanie responsywnej strony www dla inwestycji, bo wiemy jak ważnym elementem w promocji i sprzedaży stanowi właściwie zaprojektowana strona internetowa;
- opracowanie i przygotowanie grafik oraz tekstów niezbędnych do prowadzenia skutecznych kampanii online oraz offline – przecież pierwszego dobrego wrażenia nie zrobi się po raz drugi;
- wdrożenie kampanii marketingowej oraz jej utrzymanie w czasie trwania sprzedaży.
3. I najbardziej kluczowy obszar – sprzedaż.
Sprzedaż nabiera szczególnego znaczenia dzięki wieloletniej praktyce, nastawieniu na wyniki oraz partnerstwu, co zapewnia najwyższy poziom i jakość świadczonych usług. Niezależnie od skali inwestycji, zarówno w przypadku dużych przedsięwzięć, jak i mniejszych inwestycji, dbamy o to aby klient miał komfortowe warunki do spotkania oraz zapewniamy pełną obsługę.
Jakie wsparcie sprzedażowe otrzymuje inwestor ze strony En Casa?
- udostępnienie biura En Casa do prowadzenia Biura Sprzedaży;
- pełną obsługę klienta (bezpośrednią, mailową, telefoniczną, udzielanie odpowiedzi na zapytania w Social Media);
- organizację spotkań i prezentacji na terenie inwestycji oraz w Biurze Sprzedaży;
- prowadzenie negocjacji z klientami;
- stały kontakt z klientami (aktualizowanie informacji o stanie zaawansowania budowy);
- oferta inwestycji dostępna jest najpierw w sprzedaży off market gdzie trafia zarówno do bazy MLS jak i szerokiej bazy klientów En Casa oraz do klientów innych biur nieruchomości z segmentu premium. Następnie publikowane są na ogólnodostępnych portalach nieruchomościowych;
- analizę, raportowanie oraz planowanie;
- finalizację transakcji i nadzór.
Nasza współpraca z deweloperami opiera się na precyzyjnie dostosowanej strategii marketingowo – sprzedażowej, która nie tylko przewiduje zmiany na rynku, ale również reaguje na nie w czasie rzeczywistym. Jesteśmy partnerem, który nie tylko dostarcza plany działania, ale również stale monitoruje ich skuteczność i wprowadza niezbędne korekty oraz nowoczesne kampanie marketingowe. Razem dążymy do osiągnięcia jednego celu – sprzedaży i zadowolenia klientów
– podsumowuje Magdalena Kacperczyk, Marketing Manager.
Kto skorzystał z naszego doświadczenia?
Nasza elastyczność, ekspercka wiedza oraz zaangażowanie na każdym etapie projektu sprawiają, że jesteśmy partnerem godnym zaufania dla tych, którzy poszukują kompleksowej obsługi deweloperskiej. En Casa New Development to innowacyjne projekty dostosowane do współczesnych wymagań rynku nieruchomości. Przekonali się o tym m. in. Inwestor Enklawy Wilanów oraz deweloper, z którym stworzyliśmy wyjątkowe osiedle 11 willi w Konstancinie-Jeziorna, czyli New Edge.
Jeśli szukasz sprawdzonego partnera dla Twojego biznesu zapraszamy do współpracy.
Poznaj pełną ofertę dla dewelopera.
KRYSTIAN PODBIELSKI
+48 600 279 758
k.podbielski@encasa.pl